בלוג האוכל המומלץ michi

גרנולה בר עם דבש

תבנית 20*30

גרנולה בר מרובע

גרנולה בר מתכון כל כך פשוט שאין ממש צורך לקנות וכשמכינים לבד מחליטים מהי התכולה והתוצאה.
מצרפת מאמר נפלא של הרשת הנפלאה שוקולד טסה https://tasa.co.il/
המאמר הזכיר את המתכון הנפלא לגרנולה בר שלי – אני אישית אוהבת אותו עם המון דבש כולל בהגשה (לטבעונים אפשר להחליף לסילאן).
המאמר מכיל בתוכו מתכונים קלי הכנה לממתקים ביתיים כך שממש שווה קריאה.
כל חומרי הגלם למתכון שלי אפשר למצוא בחנויות הרשת.

מתכונים לממתקים תוצרת בית:
מאת מומחי רשת טסה שוקולד
בניגוד למה שניתן אולי היה לחשוב, לא קשה בכלל להכין ממתקים בבית. מתכונים לממתקים תוצרת בית יש בשפע, והכנתם יכולה להיות בילוי משפחתי משותף מהנה מאד שגם תוצאותיו מהנות, ובדרך כלל בריאות הרבה יותר. הנה כמה רעיונות לדוגמא:

מתכונים לממתקים הכי קלים
המתכון הקל ביותר שאנו מכירים הוא מתכון לסוכריות קרמל, מתכון ותיק מאד ופשוט שמכיל רק מרכיב אחד שלכל אחד יש בבית – סוכר. בסיר נירוסטה בינוני מחממים כוס סוכר על אש קטנה. מערבבים כל הזמן כדי שלא יישרף, אבל היזהרו – קרמל רותח עלול לגרום לכוויות לא נעימות. אם אתם עובדים עם ילדים במטבח, הנחו אותם לערבב בזהירות ואל תשאירו אותם לבד עם הסיר אפילו לרגע. המשיכו לערבב עד שהסוכר נמס לחלוטין ומתחיל לקבל צבע חום בהיר. הסירו מהאש מיד והמשיכו לערבב. השתמשו בכפיות כדי "לאסוף" את הקרמל, והניחו את הכפיות עם הקרמל להתקשות ולהצטנן בצד. אפשר גם למזוג לתבניות עם צורות שונות ולהוסיף שיפודים קטנים או קיסמים ליצירת סוכריות על מקל. כעבור כחצי שעה הסוכריות יתקשו, ותוכלו לחלץ אותן מן הכפיות או התבניות ולהניח אותן בכלי קטן לשמירה.
ישנם המון שדרוגים למתכון – ניתן להוסיף לו סירופ תירס מתוק, סירופ סוכר, חמאה, שמנת, וכו', ואפילו ליצור טופי קרמל, אך המתכון הבסיסי עובד מצוין והתוצאה טעימה להפליא.
מתכון קל מאד נוסף שלא מצריך אפייה או אפילו בישול הוא כדורי פצפוצי אורז. זהו גם מתכון בריא מאד, שאפשר להתאימו לטעמכם. כל מה שצריך הוא 4.5 כוסות פצפוצי אורז תפוחים פשוטים, לא ממותקים, 1 כוס טחינה גולמית (רצוי מלאה), 1 כוס תערובת אגוזים קצוצים לבחירתכם, ½ כוס סילאן או דבש וכף שומשום. בנוסף, תצטרכו עטרות נייר קטנות או תבניות סיליקון עם שקעים קטנים. ערבבו היטב את כל החומרים והניחו כף מהתערובת בכל עטרה או שקע בתבנית. קשטו בפתיתי שוקולד, קוקוס, קינמון, סוכריות קטנות או שבבי שקדים, או כל קישוט אחר שאתם אוהבים. הכניסו להקפאה לפחות לשעתיים. הוציאו ואכלו בתיאבון, ואם נשאר (אין סיכוי!), החזירו למקרר עד לפעם הבאה שבא לכם משהו מתוק וטעים.
עוד מתכונים לממתקים בריאים לכל המשפחה
כאשר אתם יוצרים ממתקים בבית, יש לכם שליטה על כל המרכיבים, ואתם יכולים לבחור מרכיבים בריאים שיסייעו לכל בני הבית לתחזק אורח חיים בריא. דוגמא לממתק מפתיע ובריא הוא תמרים ממולאים. הוא גם קל מאד להכנה, ואפשר להכינו במגוון גדול של טעמים, על פי העדפותיכם. העקרון הוא פשוט – חורצים תמרים מהסוג שאתם הכי אוהבים לאורך, ומוציאים בזהירות את החרצן מבלי לקרוע את המעטפת. את החלל שנוצר ניתן למלא בכמעט כל מה שעולה על דעתכם – גבינת קוטג' עם דבש (טעים במיוחד, האמינו לנו!) או גבינת עיזים, אגוזים מסוכרים, קוקוס וצימוקים, ריבת חלב (אמנם מלאה בסוכר אך הכמות קטנה) או ממרח נוטלה או לוטוס, וכו'. וישנן גם אפשרויות טבעוניות – תערובת אגוזים, שקדים ופיסטוקים, חלבה או טחינה גולמית וסילאן, גרנולה ומרציפן, ועוד ועוד.

אופן ההכנה

1. מחממים תנור ל 160 מעלות. בקערה גדולה מערבבים יחד חומרים יבשים שיבולת שועל, סוכר, פשטן, שקדים וחמוצית מערבבים. בסיר קטן מחממים יחד חמאה וסילאן על אש בינונית עד שהחמאה נמסה לגמרי. יוצקים את תערובת החמאה על התערובת של החומרים היבשים ומערבבים.
2. מרפדים את התבנית בנייר אפייה. ומהדקים את התערובת לבסיס התבנית. אופים 20-25 דקות או עד שהתערובת מזהיבה. מצננים כ 10 דקות ומוצאים מהתבנית. חותכים למלבנים בגודל 3*3 ס"מ.
3. אפשר להגיש עם מעט דבש למי שאוהב ממש מתוק.

המרכיבים

• 60 גרם סוכר חום בהיר 1/4 כוס ו 1 כף
• 2 כוסות שיבולת שועל אינסטנט (לא שבולת שועל שלמה) 200 גרם
• 2 כפות פשתן
• 1 כוס חמוציות או צימוקים שלמים (120גרם)
• 1/2 כוס שקים שלמים עם קליפה (80 גרם)
• 50 גרם חמאה או שמן קוקוס
• 1/3 כוס דבש או סילאן (כ 110 גרם)

גלילה לראש העמוד