בלוג האוכל המומלץ michi

סופגניות במילוי ריבה – הקלאסיקה לחנוכה

10-12 יחידות

סופגנייה במילוי ריבה

חמש טיפים ליצירת הסופגנייה המושלמת:

1. את המלח והשמן מוסיפים לתערובת הבצק בסוף התהליך. אלו הגורמים בבצק שמעכבים את תפיחת הבצק
2. לא לוותר על אלכוהול בבצק וזה יכול להיות כל סוג של משקה עם אחוזי אלכוהול גבוהים (מעל 20%). משביח את ההתפחה והטיגון.
3. חשוב להתפיח מספיק (בהתפחה השנייה)– הכפלה מלאה של הכדור לקבלת הקו הלבן לרוחב הסופגנייה וסופגנייה אוורירית.
4. חשוב להקפיד על כיסוי הסיר בתחילת הטיגון כדי התפחה נוספת בחום הטיגון ליצירת קו לבן באמצע הסופגנייה. בצד השני אין צורך לכסות את הסיר.
5. במידה וסופגנייה מזהיבה מהר מידי מיד להנמיך את גובה האש או להוריד לדקה את סיר הטיגון מהאש.

אופן ההכנה

  1. מניחים בקערת מיקסר את כל חומרי הבצק ולשים 10 דקות (הבצק יוצא רך מאוד) מלבד החמאה והמלח. חשים כשתי דקות על מהירות נמוכה ומוסיפים את החמאה והמלח (במידה והבצק קשה מידי מוסיפם מעט חלב או מים). ממשיכים ללוש כ 7 דקות. מתפיחים חצי שעה ועד כשעה או עד שהבצק מכפיל את נפחו.
  2. על משטח מקומח מרדדים מוציאים מהבצק את האוויר ע"י תפיחות קלות  ומחלקים  את הבצק ל 10-12 פיסות שוות.  יוצרים כדור מגולגל היטב מכל פיסת בצק (כמו לחמנייה עגולה). מניחים את הכדורים בתבנית מקומחת היטב  או על ריבועי נייר אפייה (יחד עם הריבועים מכניסים לשמן) ומעט פוחסים אותם לדסקית רחבה יותר במרחקים של 5 ס"מ האחד מהשני. מכסים במגבת ומתפיחים כ 40 דקות ועד שעה או עד שהכפיל את נפחו והבצק ממלא לגמרי את התבנית.
  3. מחממים את השמן לחום בינוני – גבוה (175 מעלות) עבירים אל השמן כ 3-4 סופגניות בכל פעם. מניחים בשמן ומכסים ל 2-3 דקות או עד שצד אחד מזהיב. הופכים צד וממשיכים לטגן עם סיר פתוח כ 3 דקות לפחות. מוציאים אל צלחת מצננים מעט ומפזרים אבקת סוכר.
  4. ממלאים את הריבה בשקית זילוף עם צנתר מותאם למילוי סופגניות או צנתר יחסית צר (אך לא צר מידי), עם צנתר רגיל מומלץ ליצור חור קטן עם כפית לפני החדרת הצנתר כדי להקל על התהליך. מומלץ למלא מצד הסופגנייה או בסיס הסופגנייה. ממלאים כל סופגנייה בכמות של ככף וחצי מהריבה. צריך להרגיש שהסופגנייה הופכת ביד לכבדה יותר (כך נדע שיש מספיק מילוי). מומלץ להגיש באותו היום ולשמור בטמפרטורת החדר.

המרכיבים

לבצק

  • 500 גר' קמח
  • 100 גר' סוכר
  • 150 מ"ל חלב או מים
  • 30 גר' שמרים או 10 גרם יבשים
  • 3 ביצים מומלץ L40
  • 40 מ"ל ברנדי או כל סוג של אלכוהול שאוהבים
  • 50  גר' חמאה מומסת או 40 מ"ל שמן
  • קורט מלח

למלית

  • 300 ריבת תותים משובחת ללא גושים

 

גלילה לראש העמוד