בלוג האוכל המומלץ michi

טארט טאטן כרוב ניצנים

לשתי תבניות חסינות חום קטנות עגולות כ 14-16 ס"מ או תבנית פאי בקוטר 24 ס"מ

טארט טאטן מלוח של כרוב ניצנים

אנחנו בשיא העונה של כרוב הניצנים! ירק שאני אישית כל כך אוהבת!
טארט טאטן, קלאסיקה – מהמנות שעובדת נפלא עם כרוב ניצנים.
מתכון ב 4 מרכיבים (בעבר כתבתי ספר שכולו היה מתכונים ב 4 מרכיבים)
המתכון מצליח עם כרוב ניצנים טרי וקפוא. כרוב הניצנים הוא ירק שהטעם שלו רק משתבח עם הקרמל ונאפה בשלמותו בטארט, התוצאה הוויזואלית מרהיבה.

אופן ההכנה

1. מחממים תנור לחום גבוה 190 מעלות. מרפדים תבנית אן שתי תבניות הנייר אפייה. מחממים בסיר גדול 2 ליטר מים לרתיחה עם כפית מלח ומבשלים את כרוב הניצנים כדקה (את הטרי כ 3 דקות אחרי שהורדנו את בסיס הכרובים), מסננים וששוטפים במים קרים.
2. בסיר בינוני מבשלים 150 גרם סוכר עם 1/4 כוס מים. מערבבים מעט בהתחלה ומחגים עד שמשנה את צבעו לקרמל בצבע חום בהיר (על אש גבוהה ). שופכים את הקרמל החם לתחתית התבנית או התבניות ועל ניר האפייה. מומלץ לפזר כמה שאפשר . משהים בטמפרטורת החדר.
3. חותכים את הבצק לעיגול או עיגולים בקוטר מעט גדול יותר מהתבנית (כ 1 ס"מ). מסדרים את כרוב הניצנים בצפיפות על התבנית זורים מעל מעט מלח גס. מניחים מעל את הבצק ואופים כ 25-35 דקות או עד שהבצק זהוב לגמרי. מוציאים מהתנור משהים בטמפרטורת החדר ל כ 5 דקות והופכים לצלחת הגשה (להיזהר יהיה בתבנית מעט רוטב קרמל נוזלי).
4. נשמר 3 ימים מקרר. מומלץ להגיש חם. אפשר להכין יום לפני ולשמור הפוך בתבנית ולחמם שוב כ 10 דקות לפני ההגשה בתנור של 160 מעלות ולהפוך ממש לפני ההגשה.

המרכיבים

• 200 גרם בצק עלים או פריך מלוח מוכנים ומושרים
• 700-800 כר' כרוב ניצנים טרי או קפוא שהופשר
• מלח גס
• 150 גר' סוכר חום

גלילה לראש העמוד