בלוג האוכל המומלץ michi

ביגלה ירושלמי במילוי גבינה מלוחה

11 יחידות

ביגלה ירושלמי עם גבינה מלוחה

ביגלה ירושלמי והפעם קצת אחרת. שילוב של בולגריה וישראל!!
אבא שלי נולד וגדל בירושלים ואהב את העיר.
בכל ביקור שלנו בירושלים אחרי שעברנו ליד בנין ג'נרלי ואבא שלי הצביע על פסל האריה המכונף וליד הבית הישן שלו ברחוב קינג ג'ורג.
בסוף הסיור הגענו תמיד למאפייה אותנטית במזרח ירושלים ואבא שלי היה קונה שתי שקיות גדולות עם בייגלה ירושלמי חם שהינו זוללים בדרך חזרה לכפר סבא. מה שעוד נשאר אמא שלי העבירה למקפיא ואכלנו בהמשך בשבוע יחד עם זעתר נפלא עטוף בנייר עיתון.
מעולם לא הכנתי בייגלה ירושלמי על אף שבצקי שמרים הם האהבה שלי.
לאחרונה פינקתי את עצמי בטיול קולינרי לטעמי ירושלים של אבא דני.
להפתעתי הטעם היה ממש מדויק ומרגש. הוספתי בתוך הבייגלה קצת מהצד הבולגרי במשפחה פשוט פרורי גבינה בולגרית שאני אוהבת במיוחד (מילוי פשוט וללא התעסקות מיותרת).
הגבינה המלוחה היא שילוב מושלם עם הזעתר. מומלץ!

אופן ההכנה

1. שמים בקערת המערבל עם וו הלישה את הקמח, השמרים, הסוכר והמים ולשים לאט כדקה. מוסיפים את השמן והמלח וממשיכים ללוש במהירות אטית עוד 9 דקות, לבצק אחיד ואלסטי (במידת הצורך אם הבצק רך מידי מוסיפים כף גדושה קמח). מכסים את הקערה במגבת או ניילון נצמד. מניחים להתפחה במשך כשעה, עד שהבצק מכפיל את נפחו.
2. מחלקים את הבצק לכ11 חתיכות (כ 150 גרם לכל יחידה). מגלגלים כל חתיכה לנקניק ארוך בקוטר כ 1 ס"מ ובאורך כ 25 ס"מ. משטחים מעט ומפזרים מעל פרורי גבינה בולגרית לאורכו, סוגרים ומהדקים היטב. מגלגלים מעט.
3. מחממים את התנור לחום גבוהה מאוד 240 מעלות.ממלאים תבנית מלבנית ארוכה בשומשום. לקערה בינונית יוצקים מים מתוקים. טובלים את הבייגלה בזהירות (אפשר לקפל לא קורה כלום) ומגלגלים בשומשום. יוצרים צורה עגולה של בייגלה ע"י חיבור בין שתי הקצוות (לחבר בחוזקה). מתפיחים עוד 15 דקות.
4. אופים כ 14-15 דקות או עד שהביגלים זהובים. מוציאים, מצננים ומגישים.הביגלים במיטבם ביום האפייה. אפשר לשמור אותם עד יומיים בטמפרטורת החדר או עד חודש בהקפאה.

בייגלה ירושלמי במילוי גבינה מלוחה

המרכיבים

● 1 ק"ג קמח
● 10 גרם שמרים יבשים או 30 גרם טריים
● 3 כפות (45 גרם) סוכר
● 1/2 2 כוסות (580 מ"ל) מים
● 3 כפות שמן זית
● 15 גרם מלח 1 כף
● 200-250 גרם גבינה בולגרית/ מלוחה שאוהבים מפוררת לפרורים גסים

לציפוי
● 1 ליטר מים קרים עם 4 כפות סוכר מומסות.
● קישוט:כ 2 כוסות שומשום מהסוג שאוהבים אפשר לגוון (אני השתמשתי בשומשום מלא, רגיל ושחור)

גלילה לראש העמוד